Den digitale læsers hjerne

”Den digitale læsers hjerne” er udkommet på Hans Reitzels Forlag. Du kan bestille den på forlagets hjemmeside.

Alle deltagere på vores kurser i skriftlig formidling får naturligvis bogen. Her kan du se de anmelderser bogen har fået. 

“En guldgrube af nyttige skriveråd. Respekt!”

“Der findes et hav af bøger om at skrive godt. Den digitale læsers hjerne skiller sig ud, fordi den trækker på aktuel læseforskning og kognitiv sprogteori. Kresten Bjerg kommer med tyve konkrete skrivetips i bogen. De er testet i en større befolkningsundersøgelse. Sagligheden og soberheden er i top.”

 Læs hele anmeldelsen på bogsnak.dk

★★★★★ Jyllands-Posten

”Ikke alle kommunikationsopgaver kan gives videre til en kommunikations-medarbejder, heller ikke på de digitale medier. Ledere og specialister kommunikerer stadig mere med medarbejdere og kunder digitalt, og det er derfor særdeles relevant også for ledere at kende spillereglerne for god kommunikation på nettet.

Kresten Bjerg har skrevet flere bøger om god formidling. Hans seneste, ”Den digitale læsers hjerne – en skriveguide til fagfolk” er særdeles velegnet for ledere og specialister. Den indeholder nemlig både to rigtig gode skriveguider samt en nærmere udredning om hjernen, og hvordan den opfatter tekster.”

Læs hele anmeldelsen i Jyllands-Posten (PDF)

“…rigtigt mange forslag til god og klar formidling

“En guide til at skrive faglige, digitale tekster der er så klare og inspirerende, at selv vore dages rastløse læser kan bliver fanget af dem. I modsætning til andre, mere populistiske skriveguider er denne baseret på ny viden om hjerner og kognitive processer samt på muligheden for at udnytte potentialet i de digitale medier; for læserens vedkommende er der mulighed for at erhverve nye skrivevaner.”
Læs hele anmeldelsen på bogvægten.dk

”Dejlig nørdet skriveguide til fagfolk”

”Den digitale læser er rastløs. Skriv derfor kort og enkelt. Dét velmenende råd kender de fleste skribenter, men det holder ikke, når det drejer sig om faglig formidling, mener Kresten Bjerg, som har skrevet en herlig nørdet bog: ’Den digitale læsers hjerne’. […]Guidernes 20 skriveråd kan bruges umiddelbart, og selv for rutinerede kommunikatører og journalister er der gode påmindelser og overraskelser i dem […]. Kresten Bjerg forklarer og folder rådene ud, og det er spændende og motiverende at forstå, hvordan vi læser digitalt, og hvad det betyder for, hvordan man skal skrive til digitale medier.

Læs hele anmeldelsen på journalisen.dk

“Alla kan hitta ett och annat guldkorn här”

“Bjerg utgår från den välbekanta konflikt som kan uppstå när man vill förmedla sitt budskap till en bred läsekrets, men samtidigt inte vill göra avkall på den fackspråkliga precisionen. Bjerg presenterar sina tips för hur detta ska gå till i form av tjugo konkreta tips för skrivande. […] Bjerg baserar sina råd på ny forskning och sina egna erfarenheter av undervisning på skrivkurser. I boken utnyttjar han nya rön om texter, hjärnan, den digitala läsaren och medier. Utöver de konkreta skrivtipsen i tjugo punkter är det särskilt intressant att läsa det Bjerg skriver om hur vi läser digitala texter. […]

Bjergs framställning är tydlig och övertygande och det är lätt att ta till sig budskapet. Alla som sysslar med textproduktion för digitala medier av olika slag kan säkert hitta ett och annat guldkorn här. Att boken är skriven på danska torde inte heller vara något hinder för svenskspråkiga läsare”.

Anmeldelse i “Språkbruk”

”Jeg håber oprigtigt at bogen bliver en klassiker”

Jeg blev så meget revet med i første del af bogen at jeg næsten fik en skønlitterær fornemmelse. Kresten Bjerg formår at samle, kategorisere og perspektivere de seneste 10+ års sprogforskning og samle fokus i 5 kognitive greb og 20 skriveråd, der er eksemplificeret og konkretiseret. Som læser var det en ren fornøjelse – ikke mindst fordi Kresten skriver som han prædiker: klart og forståeligt. […]

Bogen viser et fantastisk overblik over teorier, tilgange og sprogforståelse. Den er godt skrevet og formidlet. Den har både bredde og dybe i sine eksempler, teoretisk fundament og vidde med teori, skriveråd, undersøgelse og eksempler fra to skriveguides fra virksomheder, der har prøvet at gøre det.

Læs hele anmeldelsen på elkan.dk

BJERG KOMMUNIKATION  /  FLÆSKETORVET 68, 1.  /  1711 KØBENHAVN V  /  T: +45 33 25 33 27  /  KONTAKT@BJERGK.DK
TILMELD NYHEDSBREV      BESØG VORES FACEBOOKSIDE      BESØG VORES LINKEDINSIDE