Vi har brug for fagfolk!

Hans Reitzels Forlag har lavet denne lille film om den ”Digitale læsers hjerne”.


Åbent kursus i ”Den digitale læsers hjerne”

Få skriverådende for faglig formidling i digitale medier og et fascinerende indblik i den digitale læsers hjerne. Du får selvfølgelig også den anmelderroste bog. Vi afholder kurset den 11. oktober 2017. Læs mere og tilmeld her.
 

Interview i branchemagasinet UDKOM

I marts har det nye branchemagasin UDKOM stort tema om digitaliseringen og dens udfordringer. Der er mange nye synsvinkler og interview, bl.a. med Kresten Bjerg, som fortæller om, hvornår digital er bedst – og ikke er. Læs med her.

 


Morgenmøde den 19. juni

Kom til morgenmøde den 19. juni kl. 8.00 – 9.30 om sociale medier i intern kommunikation.

Kom til morgenmøde den 19. juni klokken 8.30 – 10.00. Hør, hvordan intern kommunikation fungerer og ændrer sig, når den foregår i sociale medier.

Mød to eksperter

  • Annette Sänger, kommunikationskonsulent i Ministeriet for børn, ligestilling, integration og sociale forhold. Hun fortæller, hvorfor ministeriet har nedlagt det traditionelle intranet til fordel for den sociale samarbejdsplatform Podio. Hør om de første erfaringer og udfordringer.
  • Mikael Elkan, kommunikationskonsulent. Han fortæller, hvordan virksomheder fremover kommer til at arbejde med intern kommunikation i sociale medier – og hvad det betyder for ledere og medarbejdere. Mikael har 10 års erfaring med intern kommunikation og projektledelse, heraf de seneste 5 år med sociale medier i virksomheder.

Først til mølle

Vi tilmelder efter først til mølle-princippet. Vi plejer at få rigtig mange tilmeldinger, så du skal ikke vente for længe. Du kan kun tilmelde dig selv. Du er tilmeldt, når du modtager en bekræftelse fra os.

Vi glæder os til at se dig. Vi byder på kaffe, te og croissant.

Tilmeld dig her

Bjerg K i Hjernekassen

Kresten Bjerg har gæstet P1’s Hjernekassen med Peter Lund Madsen for at tale om bl.a. digitalisering, kommunikation og læsbarhed.

Digitalisering er en af de største kulturelle ændringer i læsbarhed i nyere tid, fordi den ændrer måden, vi læser, opfatter og forstår informationer på. 

Ny læseforskning peger på, at vi bruger korttidshukommelsen, når vi læser i digitale medier. Derfor kan vi have sværere ved at huske det, vi læser på en skærm end det, vi læser på papir. Det skyldes bl.a. andet de mange små afbrydelser, digitale medier giver os. Når vi læser på en skærm og er online, så skal vi samtidig bekæmpe lysten til at tjekke Facebook, læse e-mails eller google forslag til aftensmaden.

Kresten Bjerg har gæstet Hjernekassen på P1 til en snak med Peter Lund Madsen (a.k.a. Hjerne-Madsen) om, hvad den stigende digitalisering betyder for måden, vi kommunikerer på, og hvordan kan kan imødekomme den udvikling.

Hør programmet som podcast.

Bjerg K i Radio 24/7

Kresten Bjerg har gæstet Radio 24/7-programmet “Aflyttet” for at diskutere forholdet mellem demokrati og digital overvågning.

Internettets korte historie er historien om, hvordan idealisme og demokratiske håb blev erstattet med kynisme og overvågning. Undervejs fik vi Facebook og overbeviste hinanden om, at der ikke er nogen konflikt mellem overvågning og demokrati. Læs Kresten Bjergs kronik om digital kultur i Kristeligt Dagblad

På baggrund af kronikken gæstede Kresten også Radio 24syv-programmet “Aflyttet”.

Hør det som podcast.

BJERG KOMMUNIKATION  /  FLÆSKETORVET 68, 1.  /  1711 KØBENHAVN V  /  T: +45 33 25 33 27  /  KONTAKT@BJERGK.DK
TILMELD NYHEDSBREV      BESØG VORES FACEBOOKSIDE      BESØG VORES LINKEDINSIDE